وضعیت غیرانسانی زندانیان در شکنجه گاه «زندان تهران بزرگ»




گزارش دریافتی از وضعیت غیرانسانی زندان تهران بزرگ ولی فقیه

 وضعیت زندانیان در زندان تهران بزرگ در تهران بصورت آشفته ای است و کسی پاسخگوی شرایط زندانیان نه در رابطه با امور معیشتی آنان در داخل زندان و نه در رابطه با رسیدگی به پرونده هایشان نمی باشد.
زندانیان ماهها و بعضا سالها در نوبت رسیدگی به وضعیت پرونده در حالت انتظار بسر می برند و آنان را جهت رسیدگی به امورات پرونده و تعیین تکلیف قضایی شان تا مدتهای طولانی در نوبت نگه میدارند.
بعضا هم که نوبت این زندانیان جهت رسیدگی به پرونده و رفتن به باصطلاح دادگاه می رسد روزانه ۱۵۰ زندانی را به این خاطر احضار می‌کنند و در یک شرایط بحرانی و در یک محیط بدون هیچ امکانات و یا حتی مجموعه های بهداشتی در انتظار نگه‌میدارند که نفرات را جهت بررسی وضعیت پرونده به دادگاهها اعزام کنند. هنگام ظهر حداقل ۵۰ نفر از این زندانیان بدلیل نبودن مامور همراه و یا خودرو برای نقل و انتقال زندانیان به دادگاه،‌ بالاجبار به بند برگشت می دهند و این ریلی است که بطور روزانه و هفتگی در این زندان اتفاق میافتد.
در زندان تهران بزرگ،‌ دکتر و درمان مربوط به زندان اصلا جنبه مادی ندارد و بایستی خود زندانیان و خانواده هایشان با تقبل پذیرش هزینه پرداخت دکتر و دارو در صورت امکان به دکتر خارج از زندان مراجعه کنند و این امر نیز به سادگی مورد پذیرش سردمداران زندان قرار نمی گیرد و زندانیان مجبورند با شرایط بحرانی جسمی زندگی خود در زندان را بگذرانند.
وضعیت غذای زندان نیز اسفناک است و زندانیان مجبورند با همان شرایط تحمل حبس کنند. بطور خاص زندان دارای آب آشامیدنی نیست و می بایستی برای مصرف یومیه خود آب آشامیدنی بخرند.

نظرات